Koh, Dong-Yeon
고동연 高東延
학술연구/ Academic Papers
Beyond Lee Bul’s Body: The Paradoxical Place of Female Body Images in Korean Feminist Arts
홍대 앞 2세대 대안공간과 ‘대안공간’의 확장: ‘자기 조직화(Self-Organization)’의 사례 The Second Generation of Alternative Spaces in Hongik University Area and the Expansion of the “Alternative” Spaces: The Case for "Self-Organization"
1990년대 대안적 전시장으로서의 마켓 플레이스와 중국 현대미술계 Marketplace as the Alternative Exhibition Site in the 1990s and the Chinese Contemporary Art World
Transnational Approach toward Street and Mail Art Events in Japan and South Korea: The Ginbuart, Shinjuku Shonen Art and Jindalrae’s Bone
일본식 대안공간과 커뮤니티 아트의 시작 : 나카무라 마사토 The Beginning of Alternative Spaces and Community Art in Japan : Nakamura Masato
나의 몸, 나의 여성성: 한국 젊은 여성작가(1980년대 생)와 여성의 신체 이미지 "My Body, My Femininity! ": The Images of Woman's Body by Young Female Artists(born after the 1980s) in South Korea
중국 현대미술과 노마딕 레디메이드: 아이웨이웨이와 니하이펑 Nomadic Readymade in Chinese Contemporary Art: Ai Weiwei and Ni Haifung
워홀과 1964년 세계박람회, 그리고 영화 <엠파이어> Warhol, 1964 New York World"s Fair and Empire
1960년대 라우션버그와 로젠키스트의 ‘사회비판적’ 팝아트 Rauschenberg’s and Rosenquist’s Socially Engaged Pop Art in the 1960s
“Late Photography” in South Korea: Heungsoon Im, Onejoon Che, Suyeon Yun
도쿄 팝의 이단자 요시모토 나라: 펑크 록과 예술가의 팬 Nara, Tokyo Pop Art's Dissident: Punk Rock and Artist's Fan
2013_12 “전지구화 시대의 일본 현대미술과 비평: ‘1965 그룹’, 일본에서 세계로, 세계에서 일본으로,” 「현대미술학 논문집」제 17권 2호, pp. 7-54. Japanese Contemporary Art and Criticism in the Age of Globalization The 1965 Group: From Japan to World, From World to Japan 고동연 Dong-Yeon Koh 성균관대 강사 (Sungkeunkwan University, Adjunct Lecturer)
© 2018. Koh, Dong-Yeon